divendres, 12 de gener del 2018

La gran Gilly Hopkins


La Gilly és una noia molt geniuda i maleducada. La seva mare la va abandonar quan era petita, i ella ha hagut de viure sempre en llars adoptives. Les famílies que l'han acollida sempre la tornen ràpidament amb l'assistenta social, perquè es porta molt malament. En realitat, la Gilly lluita per no encarinyar-se amb les persones que l'envolten, doncs ja ha patit massa desil·lusions. Tanmateix, això canvia quan arriba a casa de la senyora Trotter, una dona amb molta paciència i amor, que aconseguirà que poc a poc canviï d'actitud.


Bon llibre per llegir. Amb humor i molta acció, ens descriu les peripècies externes i també les més íntimes de la Gilly,  que no deixa de representar una versió augmentada del que succeeix a molts nois i noies: ganes de definir-se com a persona en el món, ganes de ser estimat i ganes d'estimar.




Katherine Paterson


  • Per pensar, per comentar:
  • Saps més contes on surtin nens abandonats?
  • Creus que el caràcter d'una persona depèn de com la tracten?
  • Com penses que haguessis pogut ajudar la Gilly Hopkins?

18 comentaris:

  1. La primera part m'agrada molt! No conec cap llibre més de nens o nenes abandonada.
    Crec que el caràcter d'una persona serà segons el tractin, en gran mesura!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Derik.
      En això estem d'acord, jo també crec que el caràcter de les persones depèn molt de com la tractin i com sigui la gent que està al seu costat.
      Fins aviat

      Elimina
    2. Ja he acabat el llibre!!! A la Gilly la podria haver ajudat tractant-la bé!! És molt senzill!

      Elimina
    3. Hola Derik.
      Crec que tens raó que a la Gilly li hagués ajudat ser ben tractada, però de vegades (a mi em sembla) no és tant senzill.
      Llegiràs un altre llibre?
      Fins aara.

      Elimina
  2. El segon capítol m'està agradant més que el primer! La història, de moment, és molt bonica!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia Walter.
      Jo penso que si un llibre cada cop agrada més, és senyal que és un bon llibre, i per a mi aquest ho és.
      Li estàs agafant carinyo a la Gilly?
      Fins ara

      Elimina
    2. Sí, es fa estimar! És molt divertit el llibre!!

      Elimina
    3. Bona nit Walter.
      Saps? Jo no diria que és un llibre divertit. Sí que té alguns trossos d'humor, però en general jo el considero un llibre bastant dur, que parla d'una realitat que per desgràcia encara existeix.
      Un petó

      Elimina
  3. La història és molt estranya perquè hi ha un cec que col·lecciona llibre. Em sorprèn que en un llibre per nens i nenes diguin tantes paraulotes!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ei Max, bona tarda.
      Jo vaig entendre la imatge del cec com un toc d'esperança, com que encara que avui siguis cec, potser demà no ho seràs i val la pena estar preparat per els canvis.
      I pel que fa a les paraulotes, crec que és per donar-li més realisme, de fet la mainada sovint en dieu de paraulotes, encara que entre vosaltres i no a l'escola o davant segons quins adults.
      Un petó

      Elimina
    2. És veritat lo de les paraulotes, sovint en diem, però segons el moment i entre amics i amigues!
      El llibre m'està agradant molt!!

      Elimina
    3. Penso que això està bé Max.
      Quasi totes les coses tenen el seu moment, el seu lloc i la seva gent.
      M'alegra que t'agradi el llibre

      Elimina
  4. M'està agradant el llibre i em crea molta intriga! És molt emocionant!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Fatoumata.
      Creus que podria ser veritat el que explica el llibre?
      Fins aviat

      Elimina
  5. El llibre no m'ha agradat

    ResponElimina
    Respostes
    1. Vaja, ho sento Eloi.
      Sabries dir-me per què no t'ha agradat el llibre?
      Un petó

      Elimina
  6. Bones,
    Crec que podríem portar a la Gilly a una altra casa a on la respectin. Crec que seria molt més feliç.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola fatoumata.
      Si segueixes llegint, ja veuràs com no tot li va tant malament a la Gilly...
      Fins ara

      Elimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.