divendres, 12 de gener del 2018

Konrad o el nen que va sortir d'una llauna de conserves


La senyora Bartolotti, una dona gran, vídua i solitària, aficionada a guanyar concursos i sorteigs de revistes i publicitat, rep un dia un misteriós paquet. 
En obrir-ho es troba amb una llauna de conserves, dins de la qual apareix un nen de 7 anys, prefabricat i perfecte (sembla dir-se Konrad perquè així ho diu a l’etiqueta), que suposarà mal de caps per l’extranya senyora Bartolotti, molt poc acostumada a conviure amb persones i molt menys amb nens.






Christine Nostlinger

  • Per pensar, per comentar:
  • Coneixes altres històries de nens artificials?
  • Creus que els robots poden tenir sentiments?
  • T'agradaria ser tan perfecte com en Konrad al principi?

20 comentaris:

  1. El principi del llibre m'ha semblat una mica avorrit, però a mesura que he anat llegint, m'ha anat agradant més i més. De moment, és un llibre fantàstic!
    Crec que els robots no poden tenir sentiments a la vida real, només a la ficció!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Marwa
      M'alegra que el llibre et vagi agradant. Jo també crec que de moment els robots no poden tenir sentiments, però no sé què passarà en un futur.
      Que en penses de la Sra. Bartolotti?
      Una abraçada

      Elimina
    2. La Sra. Bartolotti no m'agrada gaire perquè sembla que està boja!

      Elimina
    3. Vaja Marwa, tant bé que em cau a mi aquesta senyora, penso que té ganes de viure i de fer la seva vida lliurement.
      Fins ara

      Elimina
  2. A mi m'està agradant molt i des del principi em vaig enganxar al llibre!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona tarda Laia.
      Ai, això d'enganxar-se a un llibre per a mi és una de les coses bones que poden passar a la vida (com menjar xacolata o nedar una tarda d'estiu...)
      T'hagués agradat conèixer en Konrad de veritat?
      Fins ara

      Elimina
    2. Hola Anna! Sí, m'hagués agradat molt conèixer a en Konrad, perquè crec que em podria ajudar molt!

      Elimina
    3. Hola Laia.
      En què et podria ajudar?
      Fins ara

      Elimina
  3. M'he enganxat al llibre perquè quan he començat a llegir m'ha despertat intriga. M'agrada molt perquè els personatges són molt divertits.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Sami.
      Perfecte que t'agradi el llibre, d'això es tracta.
      Quin personatge trobes més divertit?
      Un petó

      Elimina
    2. Hola Anna! Trobo més divertits els homes de blau cel, perquè entren a casa sens permís i fan el que volen! Fa riure!
      Adéu!

      Elimina
    3. Sí que fa riure Sami, però una mica és l'exageració de la realitat, la publicitat entra a casa quan vol i com vol.
      Una abraçada

      Elimina
  4. A mi aquest llibre m'agrada molt. No me l'he acabat, però és molt divertit. No entenc com a la portada hi ha com una sargantana.
    La senyora Bartolotti és divertida i fa gràcia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Xenia.
      T'imagines tenir una mare o una tieta com la Sra. Bartolotti? Com la tractaries?
      Fins aviat

      Elimina
    2. Hola Anna!
      No m'ho imagino! Seria molt raro i no m'agradaia gaire, perquè és molt estricta i no li agrada la gent! Em quedo amb la meva mare, que és la millor de totes!
      Xènia

      Elimina
    3. Que bé Xènia. I segur que tens raó.
      Però a mi la Sra. Bartolotti també em cau molt bé, trobo que per amor a en Konrad, va modificant la seva conducta, i això és important.

      Elimina
  5. De moment m'està agradant molt! Crec que els robots poden tenir sentiments, perquè encara que siguin màquines han de poder sentiments.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona nit Àlex.
      JO no n'estic tant segura que els robots puguin tenir sentiments, perquè estan programats i en tot cas, donen respostes sentimentals però sense sentir-les ells
      Fins aviat

      Elimina
  6. Bon dia Anna,
    El llibre fins ara és molt interessant i emocionant. Estic molt intrigat de saber quin regal li compraran Kitti.
    Tot i el teu comentari, continuo pensant que els robots, si no és ara, més endavant podran tenir sentiments, perquè la tecnologia avança molt ràpid. A mi m'encanta la tecnologia, perquè la faig servir molt i crec que és fascinant! Fins dimecres!
    Àlex

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Alex.
      M'agrada que segueixis ferm en les teves conviccions, potser sí que algun dia passarà el que dius, l'altre dia vaig llegir una notícia que anava per aquest camí.
      Una abraçada

      Elimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.